1.12.97

ΔΕΚ. 1997 - Σύγχρονος Σιδηρόδρομος... μέχρι την Πάτρα

Την πρόθεση του Υπουργείου Μεταφορών για την επέκταση του εκσυγχρονισμού του Σιδηροδρομικού Δικτύου μέχρι και την Πάτρα (με γραμμές κανονικού πλάτους που θα επιτρέπουν ταχύτητες των συρμών έως 200 χιλιόμετρα την ώρα), ανακοίνωσε πρόσφατα στη Βουλή ο αρμόδιος Υπουργός.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Μαντέλης, λόγω της μεγάλης εθνικής σημασίας του έργου θα καταβληθούν προσπάθειες για την εξασφάλιση των σχετικών πιστώσεων. Ήδη στο πενταετές Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, μεταξύ των προτεινόμενων έργων για έναρξη στο πακέτο SANTER έχει συμπεριληφθεί η κατασκευή νέας γραμμής στο τμήμα Κορίνθου – Πάτρας, με προβλεπόμενο κόστος 170 δις δρχ περίπου.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκπόνηση μελετών για το τμήμα αυτό, ώστε να υπάρχει η μελετητική ετοιμότητα για την υλοποίηση του έργου. Η χρηματοδότηση των μελετών γίνεται από το Κοινοτικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ‘‘Σιδηρόδρομοι’’ και από το ταμείο Υποδομής Μεταφορών.
Όσο αφορά το σοβαρό θέμα των απαλλοτριώσεων από τον ΟΣΕ, στην παρούσα φάση δεν θα γίνουν δεσμεύσεις περιουσιών στο τμήμα Κορίνθου – Πάτρας. Είναι δε, όπως επισημάνθηκε πολύ πρόωρη η συγκεκριμενοποίηση της απαιτούμενης προς διαπλάτυνση ζώνης, αφού έχει υποβληθεί προς έλεγχο μόνο η προμελέτη χάραξης.