1 Αυγ 2004

ΑΥΓ 2004 - Ολοκληρώνονται οι εδαφολογικές μελέτες για τον υπόγειο αυτοκινητόδρομο στην Αιγείρα...

Μό­νο με­ρι­κά ει­κο­σι­τε­τρά­ω­ρα πέ­ρα­σαν α­πό την κυ­κλο­φο­ρί­α του προ­η­γού­με­νου φύ­λου του “Φ”, ό­που πα­ρου­σιά­σα­με κατ’ α­πο­κλει­στικό­τη­τα τη σχε­δί­α­ση της ΠΑ­ΘΕ στο ύ­ψος της Αι­γεί­ρας και η ε­πι­βε­βαί­ω­ση ό­λων όσων γρά­φα­με ή­ταν ά­με­ση και πλή­ρης.
Α­πό τό­τε – τέ­λη Ιου­νί­ου – έ­ως τώ­ρα, τα γε­ω­τρύ­πα­να δου­λεύ­ουν α­στα­μά­τη­τα, α­νοί­γο­ντας τις προ­βλε­πό­με­νες γε­ω­τρή­σεις για την ε­δα­φο­λο­γι­κή με­λέ­τη σε ό­λο το μή­κος του υ­πό­γειου σχε­δια­σμού του Αυ­το­κι­νη­τό­δρο­μου Κο­ρίν­θου – Πα­τρών, στην Αι­γεί­ρα.
Μά­λι­στα αυ­τές τις μέ­ρες ο­λο­κλη­ρώ­θη­κε η γε­ώ­τρη­ση στο κέ­ντρο του οι­κι­σμού στο Λα­μπι­νό και υ­πο­λεί­πο­νται μί­α ή δύ­ο α­κό­μη κο­ντά στα Μαύ­ρα Λι­θά­ρια.
Η συ­νέ­χεια στην πε­ριο­χή το Δερ­βε­νί­ου, ό­που η υ­πο­γειο­ποί­η­ση θα ξε­κι­νά περί­που α­πό τη Λυ­κο­πο­ριά.
Σύμ­φω­να πά­ντως με α­σφα­λείς πλη­ρο­φο­ρί­ες, μό­λις δο­θούν στο Υ­ΠΕ­ΧΩ­ΔΕ οι γε­ωλο­γι­κές με­λέ­τες που προ­χω­ρούν με γορ­γούς ρυθ­μούς, θα γί­νει η ο­ρι­στι­κο­ποί­ηση της συ­νο­λι­κής με­λέ­της, ώ­στε να δο­θεί σε δη­μο­πρά­τη­ση (σύμφωνα με το Μέτρο 1.2 της Ε.Ε ), ε­νώ υ­πάρ­χει με­γάλο εν­δια­φέ­ρον α­πό με­γά­λες ε­ται­ρεί­ες για αυ­το­χρη­μα­το­δό­τη­ση της κα­τα­σκευής.
Α­ντικεί­με­νο του Μέ­τρου 1.2 εί­ναι η κα­τα­σκευ­ή των τμη­μά­των του ΠΑ­ΘΕ που προβλέ­πε­ται να κα­τα­σκευα­στούν με συμ­με­το­χή ι­διω­τι­κών κε­φα­λαί­ων μέ­σω Συμ­βάσε­ων Πα­ρα­χώ­ρη­σης. Οι Συμ­βά­σεις Πα­ρα­χώ­ρη­σης α­φο­ρούν συμ­φω­νί­ες με­τα­ξύ του Ελ­λη­νι­κού Δη­μο­σί­ου και ε­ταί­ρων με οι­κο­νο­μι­κές και τε­χνι­κές ι­κα­νό­τη­τες με βά­ση τις ο­ποί­ες οι τε­λευ­ταί­ες α­να­λαμ­βά­νουν την κα­τα­σκευ­ή και λει­τουργί­α του ο­δι­κού έρ­γου με α­ντάλ­λαγ­μα την εί­σπρα­ξη διο­δί­ων κα­τά τη διάρ­κεια της σύμ­βα­σης.
Α­να­λυ­τι­κά στο πε­ριε­χό­με­νο του Μέ­τρου 1.2 πε­ρι­λαμ­βά­νε­ται: Α) Η κα­τα­σκευ­ή του τμή­μα­τος του ΠΑ­ΘΕ Πά­τρα - Κό­ριν­θος α­πό Α.Κ Ρί­ου (Αγ. Γε­ώρ­γιος) έ­ως Α.Κ Αρχαί­ας Κο­ρίν­θου, μή­κους 120χλμ., δια­το­μής 2Χ2+ΛΕ­Α ο ο­ποί­ος α­πο­τε­λεί μέ­ρος του ο­δι­κού δια­δρό­μου του ΠΑ­ΘΕ και α­πο­τε­λεί τη βα­σι­κή ο­δι­κή σύν­δε­ση του δια­μερί­σμα­τος της Δυ­τι­κής Ελ­λά­δας με την Κε­ντρι­κή Ελ­λά­δα, και της Μη­τρο­πο­λι­τικής πε­ριο­χής της Α­θή­νας με την Πά­τρα. Α­πό το συ­νο­λι­κό μή­κος των 120 χι­λιο­μέτρων, με­ρι­κά μι­κρά τμή­μα­τα συ­νο­λι­κού μή­κους 14 χι­λιο­μέ­τρων (πα­ρά­καμ­ψη α­στικών πε­ριο­χών Αι­γί­ου και Α­κρά­τας <Αιγείρα>) έ­χουν ή­δη α­να­πτυ­χθεί σε τε­τρά­ϊ­χνο αυ­τοκι­νη­τό­δρο­μο δι­πλού κλά­δου.