1.8.05

ΑΥΓ. 2005: Ερώτημα του “Φ” στον κ. Σουφλιά: Γιατί τα γεωτρύπανα ήρθαν ξανά στην Αιγείρα;

Μια ακόμη προσπάθεια του «Φ» που δεν βρήκε καμία ανταπόκριση από τους τοπικούς παράγοντες...
Ήταν Ιούλιος του 2004, όταν τα γεωτρύπανα με εντολή του ΥΠΕΧΩΔΕ πραγματοποιούσαν στην περιοχή μας τις απαραίτητες έρευνες, προκειμένου να προχωρήσουν οι μελέτες χάραξης της ΠΑΘΕ. Όπως θυμούνται οι αναγνώστες μας, τότε είχαμε παρουσιάσει αναλυτικά τα σημεία που γίνονταν οι γεωτρήσεις σε Λαμπινό και Μάρμαρα, με σκοπό τη διερεύνηση του εδάφους για τη δημιουργία υπόγειων “παρακαμπτηρίων” σηράγγων και το ρεπορτάζ του “Φ” κατέληγε ως εξής: Παρόλα αυτά όμως, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπάρξει εφησυχασμός για την ομολογούμενα θετικότατη αυτή εξέλιξη, αφού ο χρόνος μέχρι την έναρξη των εργασιών θα είναι πολύ μακρύς (υπολογίζονται για το 2008) και όλα μπορεί να ανατραπούν ανά πάσα στιγμή.
Μερικούς μήνες αργότερα, όταν ο αρμόδιος υπουργός κ. Σουφλιάς είχε επισκεφθεί (25/11/04) την Πάτρα, είχαμε αναφέρει μεταξύ άλλων: Σε κάθε περίπτωση, λοιπόν, η ενημέρωση από τον υπουργό για κάποια γεωλογικά προβλήματα που εντοπίζονται σε γειτονικές περιοχές (Ελίκη, Πλάτανος, Δερβένι) χωρίς να αναφερθεί και στα προβλεπόμενα τούνελ της Αιγείρας, είναι σημάδι ότι η υπόγεια χάραξη της Αιγείρας θα είναι η οριστική. Για παν ενδεχόμενο, όμως, μέχρι την επισημοποίηση της μελέτης χρειάζεται στενή παρακολούθηση του θέματος, με δεδομένο ότι η προβλεπόμενη υπογειοποίηση του αυτοκινητοδρόμου, είναι το Α και το Ω στο αναπτυξιακό μέλλον της Αιγείρας.
Αλλά και στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγείρας που ενεκρίθη η Α’ φάση του ΣΧΟΟΑΠ του Δήμου, η εισήγηση της κ. Διονυσοπούλου περιείχε (“Φ” Απριλίου 05) αναφορά στα τούνελ:
Σημειώνεται ότι η διέλευση από το βόρειο άκρο του Δήμου των βασικών, εθνικού επιπέδου αξόνων, Π.Ε.Ο. (Ν.Ε.Ο.) Π.Α.Θ.Ε. και σιδηροδρομικής γραμμής, δημιουργεί προβλήματα διχοτόμησης του παλαιού - ιστορικού πυρήνα του οικισμού της Αιγείρας, δεν είναι όμως ορατή, η ευνοϊκή για τον οικισμό, επίλυσή τους, πλην της προτεινόμενης χάραξης της νέας Π.Α.Θ.Ε., η οποία δεν έχει οριστικοποιηθεί. Η νέα χάραξη της Π.Α.Θ.Ε., προβλέπεται κατά το μεγαλύτερο μέρος της υπόγεια, νότια της υπάρχουσας χάραξης, η οποία, εφ’ όσον ισχύσει η πρόταση αυτή, θα αποδυναμωθεί και θα ενσωματωθεί στις βασικές συλλεκτήριες της πόλης, με διαμορφώσεις νέων κόμβων και συνδέσεων, αξιοποίηση του υπάρχοντος πλάτους για εξασφάλιση χώρων στάθμευσης και άλλων δραστηριοτήτων (ποδηλατόδρομος κλπ.)...
Δώδεκα μήνες αργότερα (Ιούλιος 2005), όμως, τα γεωτρύπανα του ΥΠΕΧΩΔΕ επέστρεψαν στην Αιγείρα, αυτή τη φορά για να διερευνήσουν το έδαφος εκατέρωθεν της Νέας Εθνικής Οδού.
Τι σημαίνει αυτό; Ζητήσαμε από τον πλέον αρμόδιο, τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργο Σουφλιά, να μας δώσει απαντήσεις. Θα τις έχουμε το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, όπως μας πληροφόρησαν από την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου. Παράλληλα θεωρήσαμε σκόπιμο να ενημερώσουμε και το Νομάρχη Αχαΐας κ. Δημήτρη Κατσικόπουλο, κοινοποιώντας του το έγγραφό μας.


Προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά
fax: 2106427520 (εστάλη και στο 2106451793 στις 19/7/2005)
Αιγείρα 19 Ιουλίου 2005
Θέμα: Ερώτημα για ΠΑΘΕ (Κόρινθος – Πάτρα) Περιοχή Ανατολικής Αιγιαλείας

κ. Υπουργέ,
σας παρακαλώ θερμά να αφιερώσετε λίγο από τον πολύτιμο χρόνο σας, δίνοντας απάντηση σε ένα σημαντικό θέμα που αφορά άμεσα την τοπική κοινωνία μας και σχετίζεται με τη χάραξη της ΠΑΘΕ στο τμήμα του Δήμου Αιγείρας (σύνορα Αχαΐας με Κορινθία).
Συγκεκριμένα, τον Μάιο του 2004, η εφημερίδα “Φ” είχε παρουσιάσει, με τίτλο “Υπόγεια διαδρομή 1529 μ. σώζει την Αιγείρα!”, ρεπορτάζ για τις διενεργούμενες, εκείνη την εποχή, γεωλογικές έρευνες (6 συνολικά γεωτρήσεις στην Αιγείρα) που έγιναν σε σημεία νότια της Ν.Ε.Ο. προκειμένου να κατασκευασθούν δύο υπόγειες σήραγγες της ΠΑΘΕ.
Τότε, όλοι μας είδαμε με δυσπιστία την θετικότατη αυτή εξέλιξη, που θα μετρίαζε την καταστροφή της παράλιας οικιστικής ζώνης, από την αδιαπραγμάτευτη στάση της ΕΡΓΟΣΕ.
Μερικούς μήνες αργότερα, την Πέμπτη 25 Νοεμβρίου στην Πάτρα, παρακολουθήσαμε τις ανακοινώσεις σας στο συγκεκριμένο θέμα, με τις οποίες διαλύσατε τις όποιες αμφιβολίες μας για τη νέα χάραξη (μιλήσατε μόνο για κάποια γεωλογικά προβλήματα στις περιοχές Ελίκη, Πλάτανος, Δερβένι).
Όμως πριν λίγες μέρες, ξεκίνησαν νέες γεωτρήσεις στις παρυφές της υπάρχουσας Νέας Εθνικής Οδού, με αποτέλεσμα να υπάρχει διάχυτη πλέον η απογοήτευση στους κατοίκους της περιοχής, θεωρώντας ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ εγκαταλείπει την “σωτήρια” υπογειοποίηση της ΠΑΘΕ (τουλάχιστον στο ύψος της Αιγείρας -χλμ 145) και θα προχωρήσει στη διαπλάτυνση της υπάρχουσας.
Κύριε Υπουργέ, οι κάτοικοι της περιοχής θα επιθυμούσαν μέσα από την εφημερίδα “Φ” να πληροφορηθούν από τα πιο αρμόδια χείλη, το τι επιφυλάσσει το μέλλον στην περιοχή τους. Εδώ πρέπει να υπερτονισθεί και το ό,τι σε συνδυασμό με την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, η ενδεχόμενη διαπλάτυνση της ΝΕΟ θα σημάνει την οριστική καταστροφή του οικιστικού ιστού της Έδρας του Δήμου Αιγείρας.
Σε αναμονή της απάντησής σας
Με τιμή
Κώστας Ρόζος